Till dig Cirre.

Hur i helvete kunde du bara få 6 år?! Du gjorde inbrott i mitt hem och eldade upp det. Visst jag var inte skreven där, det var bara Danne som va det, men ändå, det var mitt hem.

Du och jag blev vänner på bara några dagar. Du blev med mig och Danne hem till pappa och hämtade hela min garderob och några saker. Du satt i köket och hjälpte mig sortera vad som var tvätt och inte. Du fick sova över i lägenheten natten mellan fredag och lördagen för att du inte hade någonstans att sova på, fast Danne inte var hemma. Vi som satt och pratade, skrattade, lagade mat och diskade tillsammans den natten. På lördagen åkte jag till Dennis här i Charlottenberg, och på söndags morgonen hade du och Johan gjort inbrott och sen tänt på lägenheten i stan.

Ni hade lirkat upp fönstret i vardagsrummet och klättrat in där. Ni hade lagat mat och åte. Ni satt framför datorn en stund. Ni stal bl.a. datorn, dvd'n och Dannes förra förlovnings ring. Ni tände på en madrass och la den på soffan. Ni tände på en hög med tvätt, som du och jag hade suttit och sorterat 1 & ½ dygn tidigare. Sen stack ni.

Johan fick 6 månader för han var bara med på själva inbrottet, och stöld.
Cirre fick 6 år(!) för inbrott, stöld, grov mordbrand.

- Johan tycker jag fick någerlunda rätt straff.
- Men Cirre, no way.!!! 6 år.?!

Han tände på lägenheten utan att veta om dom där uppe eller dom brevid var hemma. Som tur va så va bara dom brevid hemma men dom han ut tack vare att dom blev väckta i tid. Men om familjen ovanför hade varit hemma så hade dom troligtvis inte hunnit ut, och därmed dött där inne. Tänkte dom inte på det när dom gav domen?! Det är helt jävla fuckat.!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0